29 Ocak 2013 Salı

Süper Kahramanın Çöküşü


“Uluslararası Bisiklet Birliği (UCI), ABD Anti-Doping Ajansı'nın (USADA) ABD'li bisikletçi Lance Armstrong'a verdiği, 7 Fransa Bisiklet Turu zaferini, kariyeri boyunca elde ettiği başarıları silme ve ömür boyu spordan men eden cezalarını onayladı.”

Bu haber belki de spor haberciliğinde yeni bir çağ başlamasına sebep olmuştu.10 yıldır sadece başarıları konuşulan demir adam Lance Armstrong'un sandığımız kişi olmadığını görmemizi sağlamıştı.Biraz ağır bir tabirle sahtekardı Lance.Herkesi üzdü bu haber ancak bazıları için yıkım oldu.Bu yıkılanlardan biri de benim.

Lance Armstrong bisiklet sporunu seven birçokları gibi benim de süper kahramanımdı.Kanseri yenmiş,Tour de France'ı 7 kere kazanıp sarı mayosuyla bu efsane pozu vermiş,insanlara bisiklet sporunu sevdirmiş,bana ve daha bir sürü kişiye "Live Strong" yazan o sarı bileklikleri taktırmıştı.İnsanın çok çalışarak yapamayacağı bir şey olmadığını düşündürmüştü.İşin aslının öyle olmadığını öğrendiğimde ilk önce inanamadım bekledim,hemen bir basın toplantısı düzenlesin yalan desin,doping yapmadım desin ama demedi.Başlarda yorum dahi yapmadı bu konuyla ilgili.İçimde hala umut taşıyordum yapmamıştır,yanlışlık olmuştur diye.Niye yapsın ki dedim o bir süper kahramandı sonuçta.Süper kahramanlar bu tarz şeylere ihtiyaç duymazdı ki.Onlar zaten diğerlerinden üstündü.

Çoğu doping olayının alınan ilaçlardan kaynaklandığını biliyordum bu yüzden bekledim adam kanserdi sonuçta çok sayıda ilaç alıyordu ve bu çok sayıda ilacın bir tanesinde ufacık bir yasaklı madde olabilirdi.7 şampiyonluğu da elinden alınıncaya kadar da umudumu kaybetmemiştim.Oprah Winfrey'le olan özel röportajında "Şampiyonluk kazanmak için doping yapmalıydım" dediğinde sevgi,saygı yerini hayal kırıklığına bırakmıştı.Bu adam artık benim için bir Superman değildi hatta Lex Luthor haline gelmişti.Sonuçta spor saf ve temiz yapılan bir şeydi ve o bunu kirletmişti.Spor ruhuna aykırı davranmıştı.

Lance Armstrong ile ilgili yazacak daha çok şey var aslında.Keşke böyle bir şey hiç yaşanmamış olsaydı.Lance Armstrong'un peri masalı böyle kötü bir sonla bitmeseydi.

Umalım da Phelps ve Bolt böyle bir şeye kalkışmamış olsunlar çünkü şimdiki çocukların süper kahramanları da onlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder